.ירי שנאה

August 2, 2009 at 11:00 pm (דעות)

להבדיל מ’ירי אהבה’? מוזר מאד. מה שפחות מוזר זו המסקנה שהמניע לרצח הוא הומופובי,  המשתמעת מדברי רוב חברי הקהילה ההומו-לסבית בתקשורת. נראה שאף אחד מהם לא רוצה להעלות בדעתו את האפשרות שאולי היה זה סתם מטורף (אולי הומו ואולי לא) שלוא דווקא התכוון לרצוח הומואים, אלא שבמקרה המרכז שלהם נקרה בדרכו ההזויה. או שאולי שנאתו של הרוצח היתה מכוונת דווקא כלפי אדם מסויים, בין אם הצליח לרצוח אותו ובין אם לוא. עובדה היא שחברי קהילה זו מרגישים נרדפים (אין לי מושג עד כמה הרגשה זו מוצדקת או לא), ולכן כאמור לא מפתיע שרבים מהם באופן כמעט אוטומטי מגיעים למסקנה כזו ולא אחרת, ואני לא מתכוונת לשפוט אותם בצערם.

מה שעוד פחות מוזר זו הזריזות בה עלתה הגברת ליבני על הבריקדה ונשאה נאום חוצב להבות ומלא זעם צדקני בהפגנה נגד ‘ירי השנאה’. הזדמנות כזאת לא נקרת בדרכו של פוליטיקאי כל יום. שיחקת אותה, ציפי.

נ.ב. כמובן שביבי לא נשאר פרייר וקפץ לבקר גם הוא, אם כי באיחור קל – ספק מקרי, ספק טקטי.

4 Comments

  1. dugmanegdit said,

    לא הייתי בזמן הרצח הנ”ל בארץ ולא ממש הצלחתי להבין – מישהו ראה את הרוצח? הוא נתפס? הוא היה לבוש כחרדי? אני לא ממש מצליח לפענח מה קרה שם ומדוע החליטו שמדובר ברצח שבוצע על ידי אדם דתי (חוץ מאשר האינטרס הברור שעומד מאחורי אמירה שכזו). האם יש לך מושג?

  2. Alisa said,

    האמת היא שאני כבר לא זוכרת את הפרטים (אתה יכול לגגל), אבל נדמה לי שלא ראו אותו. אני כן בטוחה שלא רק שלא תפסו אותו, אלא שממש אין לאף אחד מושג מי הוא.

  3. dugmanegdit said,

    אז איך לכל הרוחות אנשים מרשים לעצמם לטעון שמדובר ב”ירי שנאה” וגם שחרדי עשה זאת?

  4. Alisa said,

    שאלה טובה מאד. כפי שאמרתי בפוסט, אני משתדלת לא לשפוט אנשים בצערם – והצער והטראומה הם אמתיים. אבל על הציניות של פוליטיקאים כן צריך להצביע.

    ד”א, יכול להיות שכן מישהו ראה אותו והוא אכן חרדי – כאמור שכחתי את הפרטים. אבל גם אז זה יכול להיות סכסוך אישי, וגם חרדי יכול להיות הומו, וכו’.

Leave a Reply

